Hieronder vind u een overzicht van de veelgestelde vragen aan ons met hun antwoorden.

Mocht er een vraag niet tussen staan, neem dan gerust contact met ons op.


  • Kan ik een optie nemen?+

     

    Ja, u kunt voor dezelfde periode op één huis een optie nemen. De optie kunnen we maximaal 3 dagen voor u in het systeem aanhouden. Vult u hiervoor het reserveringsformulier in en geeft u dan bij "Opmerkingen" aan dat het om een optie gaat. Zodra de optie door de eigenaar is bevestigd (binnen 48 uur), sturen we u hierover een e-mail. U kunt ons vervolgens via e-mail laten weten of u wilt boeken.

  • Hoe kan ik meerdere huizen boeken?+

     

    Vul voor het tweede, derde etc. huis dat u wilt boeken opnieuw het reserveringsformulier in. Al uw persoonsgegevens, gegevens van medehuurders etc. zullen automatisch te zien zijn; deze hoeft u dus niet opnieuw in te vullen. De reserveringskosten zullen we in totaal maar één keer berekenen.

  • Zijn er nog extra kosten?+

     

    Wij werken zoveel mogelijk met 'alles-inclusief prijzen'. Behalve het huurbedrag dat op de website staat aangegeven, betaalt u nog 30 euro reserveringskosten en de kosten voor de verzekering Schade Woning. U kunt er zelf voor kiezen om nog een annuleringsverzekering af te sluiten. In sommige gevallen zijn er extra kosten voor bijv. gebruik van airco e.d. Dit staat ook altijd duidelijk aangegeven op de website bij de huisomschrijving. Deze kosten worden meestal ter plekke voldaan.
    Het gebruik van lakens, slopen, hand- en theedoeken is inclusief. Ook het gebruik van water, gas en elektriciteit is inclusief, tenzij anders vermeld in de beschrijving op de website. Voor het gebruik van hout voor de open haard en/of houtkachel betaalt u een vergoeding aan de eigenaar of contactpersoon (afhankelijk van verbruik).

  • Wat zijn de standaard aankomst- en vertrekdagen?+

     

    Tenzij anders vermeld, lopen de boekingen van zaterdag tot zaterdag. In overleg met de eigenaar kan hiervan afgeweken worden. Wij laten u zo snel mogelijk weten of het mogelijk is.

  • Hoe is de verdere procedure na boeken?+

     

    Na verzending door u van het boekingsformulier ontvangt u automatisch via e-mail een bevestiging van uw boeking. Zodra uw boeking door de eigenaar is bevestigd, sturen we u de boekingsbevestiging/ factuur toe via e-mail. Na betaling, ontvangt u ook via e-mail de voucher met alle benodigde informatie.

  • Kan ik korter dan een week boeken?+

     

    De prijzen zijn gebaseerd op verhuur per week. Als u korter dan een week wilt boeken, zullen we met de eigenaar gaan overleggen over de prijs en u zo snel mogelijk een prijsvoorstel toesturen.

  • CORONA VIRUS+

     

    Uiteraard heeft u veel vragen over de situatie rondom de Corona Covid 19 uitbraak. Omdat de situatie continue verandert is het voor ons heel lastig eenduidige informatie te verstrekken. Maar wij proberen er alles aan te doen om u zoveel mogelijk van dienst te zijn.

    Om uw specifieke vragen zo snel mogelijk te beantwoorden verzoeken wij u deze per e-mail te stellen aan info@portucasa.nl. Binnen 24 uur zullen wij deze proberen te beantwoorden, op volgorde van urgentie.

    Wij kunnen u het volgende informeren betreft onze annuleringsmogelijkheden voor uw geboekte vakantiehuis:

    Wilt u uw reis annuleren, dan gelden hiervoor onze gebruikelijke huurvoorwaarden:

    De annuleringskosten bedragen tot 8 weken voor aanvang van de huurperiode 30 % van de huursom, plus de reserveringskosten en de premie voor de Annuleringsverzekering (indien afgesloten). Van 8 tot 4 weken voor aanvang van de huurperiode 75% van de huursom, plus de reserveringskosten en de premie voor de Annuleringsverzekering (indien afgesloten). Bij latere annulering is de gehele huursom verschuldigd, plus de reserveringskosten en de premie voor de Annuleringsverzekering (indien afgesloten). Voor deze kosten kunt u zich verzekeren d.m.v. een annuleringsverzekering. We adviseren u dan ook dringend naast een reisverzekering een annuleringsverzekering af te sluiten.

    Helaas kunnen wij hiervan niet standaard afwijken. WEL zullen wij er alles aan doen om samen met de vakantiehuiseigenaar tot een zo goed mogelijke oplossing te komen en coulance toe te passen waar mogelijk. Dit kan zijn, als de eigenaar hier in toestemt, bijvoorbeeld de restantbetaling uitstellen, de reis uitstellen, of een gedeeltelijke geldteruggave.

    U HEEFT EEN APARTE ANNULERINGSVERZEKERING BIJ ONS AFGESLOTEN
    Heeft u een Allrisk Annuleringsdekking van de Europeesche en heeft u deze verzekering vóór 27 februari 2020 bij ons afgesloten? Dan kunt u wél een beroep doen op uw Allrisk Annuleringsdekking. Deze verzekering dekt 75% van de kosten. 
    Sluit u vanaf 27 februari 2020 een nieuwe verzekering met Allrisk Annuleringsdekking? Dan biedt deze geen dekking als de boeking geannuleerd wordt in verband met het Corona-virus omdat de situatie momenteel van dien aard is dat de schade niet onvoorzien is.

    Als u een eigen annuleringsverzekering afgesloten kunt u contact opnemen met uw verzekeringsmaatschappij of bekijk het overzicht van de voorwaarden per reisverzekeraar.

    VLIEGEN
    Vrijwel alle luchtvaartmaatschappijen waaronder Ryanair en Transavia bieden de mogelijkheid om vluchten die de komende weken plaatsvinden kosteloos om te boeken. Er worden vooralsnog volgens onze informatie geen betaalde tickets terugbetaald. Voor meer informatie verwijzen wij naar de websites van deze maatschappijen.

    ACUTE SITUATIES
    Voor acute situaties die betrekking hebben op uw huidige verblijf in een van onze vakantiehuizen kunt u ons uiteraard contacten per telefoon (+31 24 684 4350) of e-mail. Wij doen onze uiterste best u te begeleiden waar mogelijk. Voor situaties die buiten onze invloedsfeer liggen kunt u het beste direct contact opnemen met uw reisverzekering, autoverhuurder of luchtvaartmaatschappij.